Tantrix.com Domača stran Tantrix.com
Spletno igranje Igranje Tantrixa na spletu
Festival Tantrix Festival
Domača stran Tantrix Slovenija
Turnirji Tantrixa Turnirji
Svetovno prvenstvo v Tantrixu Svetovno prvenstvo
Knjiga rekordov Knjiga rekordov
Prometej Inženering d.o.o.    (01) 515-6408 e-mail: tantrix@tantrix.si   tantrix@tantrix.si Cankarjeva 1, Ljubljana
PRAVILA ZGODOVINA IZOBRAŽEVANJE NAKUP

Pravila igranja Tantrixa

 

Tantrix odkrivanja

 

10 ploščic iz seta Tantrix odkrivanja

10 ploščic iz seta Tantrix odkrivanja

 

Namen igre je sestaviti zanke različnih oblik in dolžin. Začnete s samo tremi ploščicami. Z vsako dodano ploščico je sestavljanka vse zahtevnejša.

  1. Vseh deset ploščic obrnite tako, da se vidijo številke. Pazite, da ne boste zamešali 6. in 9. - glejte, kje je pika.

  2. Obrnite ploščice 1, 2 in 3, da se vidijo členi, sestavite rumeno zanko (v tem primeru krog). Zanka je lahko kasneje kakršnekoli oblike, le sklenjena mora biti. Z več dodanimi ploščicami, bo oblika zanke vse bolj nepravilna.

  3. Podrite prejšnjo postavitev, dodajte ploščico številka 4 in sestavite novo zanko iz štirih členov. Barva številke na vsaki dodani ploščici vam pove, kakšne barve je zanka, ki jo morate sestaviti - 4 je napisana z rdečo barvo.

  4. Postopek nadaljujte do ploščice številka 10. Vsakič dodate seveda samo po eno ploščico in uporabite vse prejšnje. Barve vseh stikajočih se členov se morajo ujemati. Barvo zanke bo vsakič povedala barva številke na hrbtni strani dodane ploščice.

  5. Zanko iz desetih ploščic lahko sestavimo v rdeči, rumeni in modri barvi. Oblika je vsakič drugačna.

 

Rumena zanka v obliki srca iz osmih ploščic

Rumena zanka v obliki srca iz osmih ploščic

 

Tantrix piramide

 

Namen igre je sestaviti piramide (trikotnike) tako, da se vse barve ujemajo. Začnete lahko s samo tremi (poljubnimi) ploščicami, ki jih postavite v piramido (trikotnik) tako, da se bodo barve ujemale. Potem vzamete poljubnih šest ploščic in spet sestavite piramido. Nadalje, lahko sestavite piramido iz desetih ploščic.

Zanimiv izziv je sestaviti piramido tako, da bo pot iste barve potekala preko vseh ploščic piramide.

Sestavljanje piramid postane posebej izzivalno s setom Strateškega Tantrixa. Namreč, sestavljanje piramid iz ploščic na katerih so samo poti treh barv, je lažje, ko pa začnete s kombinacijami ploščic vseh štirih barv, lahko postane že piramida iz šestih ploščic pravi izziv. Najspretnejši bodo sestavili piramide iz šestih, desetih, petnajstih,... ploščic.

 

Piramida iz šestih ploščic v treh barvah

Piramida iz šestih ploščic v treh barvah

 

Tantrix solitaire

 

Cilj uganke je sestaviti pot ali zanko v eni izmed barv, ki poteka skozi (čimveč izmed) 14 ploščic.

  1. Začnemo s postavitvijo vseh 14 ploščic naključno razporejenih v kupček.

  2. Vzamemo zgornjo ploščico in jo postavimo na mizo (stran s številko je spodaj). Potem vzamemo naslednjo ploščico in jo postavimo ob prvo in tako naprej. Ploščico postavimo kamorkoli, le da se vse barvne poti ujemajo.

  3. Če ploščica ustreza 'obveznemu mestu', jo moramo obvezno postaviti na to mesto. 'Obvezno mesto' je katerikoli prazen prostor, ki ga obkrožajo tri ploščice. Če ploščica ustreza več kot enemu obveznemu mestu, lahko izberemo na katero obvezno mesto bomo postavili ploščico. (Za vajo in lažje sestavljanje lahko pri sestavljanju zank najprej poskusite brez upoštevanja 'obveznega mesta'.)

  4. Igralec prejme po 1 točko za vsako ploščico uporabljeno v najdaljši poti ali po 2 točki za vsako ploščico postavljeno v najdaljšo zanko. Najboljši rezultat je torej 28 točk za zanko, ki poteka skozi vseh 14 ploščic.

Namig: Igranje postane strateško še posebej zanimivo, ko poznamo vseh 14 ploščic.

Piramida iz šestih ploščic v treh barvah

14 ploščic kompleta solitaire

 

Tantrix sestavljanke

 

Tantrix sestavljanke spominjajo na sudoku. Preprosto zastavljene uganke, do katerih rešitev pridemo ali z umetelno uporabo logike ali z intuitivnim preizkušanjem. Pri najtežjih pa bo potrebno oboje.

  • Komplet Tantrix sestavljanke obsega ličen lesen okvir, 13 tantrix ploščic in začetni set tantrix ugank, ki so natisnjene na plastificiranih papirnatih vzorcih, katere za sestavljanje vstavimo v leseni okvir.

  • Začetnemu setu 12 Tantrix ugank lahko dodamo nekoliko zahtevnejši komplet 12 ugank - družinski set. Tako začetni set tantrix ugank kot nekoliko zahtevnejši družinski set ugank je oštevilčen od 1 do 12. Te zaporedne številke začetnega seta so vpisane znotraj kvadrata, medtem ko so številke družinskega seta vpisane znotraj šestkotnika.

Tako sta označeni tretji uganki zečetnega in družinskega seta.

  • Uganke so po težavnosti nadalje označene z od 1-4 zvezdicami.

  • Pri vsaki uganki je naloga sestaviti vseh 13 ploščic tako, da se že narisane ploščice ujemajo. To so osnovne-uganke. Oznaka osnovne-uganke težavnosti 3 zvezdic:

  • Pri nekaterih ugankah je poleg osnovnega ujemanja pri tem potrebno sestaviti pot v eni izmed barv skozi vseh 13 ploščic. To so pot-uganke. Oznaka pot-uganke težavnosti 2 zvezdic:

  • Pri nekaterih pa poleg osnovnega ujemanja sestavimo zanko v eni izmed barv skozi vseh 13 ploščic. To so zanka-uganke. Oznaka zanka-uganke težavnosti 1 zvezdice:

Ko začnete, bodo uganke tako nazorne, da bodo navodila nepotrebna.

Piramida iz šestih ploščic v treh barvah

Okvir s 13 ploščicami Tantrix sestavljanke

 

 

 

 

 

 

 

 

Piramida iz šestih ploščic v treh barvah

tantrix uganke

 

Strateški Tantrix

 

Izberite si nasprotnika 

Klasične strateške igre kot npr. šah temeljijo izključno na znanju, tako da rezultat igre dveh neenakovrednih igralcev sploh ni vprašljiv. Strateški Tantrix pa je kombinacija znanja in sreče. Najboljši igralec ponavadi zmaga, a ne vedno! Igre s tremi ali štirimi igralci so ponavadi zabavnejše in bolj nepredvidljive. Ker različica za dva igralca zahteva največ znanja, je bolj priljubljena na turnirjih in med mojstri.

 

 

Ploščice v setu:

 

14 ploščic ima rdeče, modre in rumene poti

14 ploščic ima rdeče, modre in rumene poti

 

14 ploščic ima rdeče, modre in zelene poti

14 ploščic ima rdeče, modre in zelene poti

 

Izberite si barvo 

Vsak igralec izbere svojo barvo: rdečo, rumeno, zeleno ali modro.

Namen igre 

Namen igre je sestaviti najdaljšo neprekinjeno pot ali še bolje zanko v svoji barvi. Najprej iz Tantrix vreče, v kateri je vseh 56 ploščic, vsak igralec na slepo izvleče eno ploščico. Tisti, ki je potegnil ploščico z najvišjo številko, začne. Potem vsak igralec na slepo izvleče še pet ploščic, tako da jim ima skupaj šest. Ploščice pred seboj na mizo položi tako, da jih lahko vidijo vsi ostali igralci.

Začetna poteza 

Igralec, ki začne, med svojimi ploščicami izbere, katerokoli želi, in jo postavi na sredo mize ter takoj zatem iz vreče na slepo izvleče nadomestno ploščico. Igra se nadaljuje v smeri urinega kazalca. Npr. drugi igralec položi svojo ploščico poleg prve ploščice na mizi itd. Ne pozabite, da morate pred seboj vedno imeti šest ploščic. Vsakič, ko naredite potezo, si vzemite nadomestno ploščico, ne glede na to ali je bila poteza prosta ali obvezna. To pravilo nima izjem.

Vaša poteza 

Zaradi možnih zapolnjevanja obveznih mest izvede vsak igralec, ki je na vrsti, potezo v treh korakih:

  1. zapolni vsa obvezna mesta (če obstajajo),

  2. naredi prosto potezo in

  3. zapolni morebitna novo nastala obvezna mesta.

Vsak igralec izbere svojo barvo

Vsak igralec izbere svojo barvo

14 ploščic ima rdeče, rumene in zelene poti

14 ploščic ima rdeče, rumene in zelene poti

 

14 ploščic ima rumene, modre in zelene poti

14 ploščic ima rumene, modre in zelene poti

Kaj je obvezno mesto? 

Obvezno mesto je katerikoli prazen prostor, ki ga obkrožajo tri ploščice. Če tako mesto obstaja, ga je vedno treba zapolniti, če le imate ustrezno ploščico (glej puščico na sliki). Med igro lahko nastaja vse več obveznih mest. Zapolnjevanje enega obveznega mesta lahko ustvari novo, ki ga tudi morate zapolniti, če imate ustrezno ploščico. Ustvarjanje obveznih mest je odlična igralska strategija, ki vam omogoči, da položite več ploščic, kadar ste na potezi.

Prvi korak: zapolnite obveznega mesta 

Ko ste na vrsti, najprej preverite, če je ostalo še kakšno obvezno mesto, ki ga predhodni igralec ni mogel zapolniti. Če imate ustrezno ploščico, najprej naredite obvezno potezo in ne pozabite vzeti nadomestne ploščice. Če je nastalo novo obvezno mesto, ga morate tudi zapolniti, če imate ustrezno ploščico.

Drugi korak: naredite prosto potezo 

Ko ste zapolnili vsa obvezna mesta, za katera ste imeli ustrezne ploščice, naredite prosto potezo. Vsakič, ko ste na vrsti, imate eno samo prosto potezo, zato dobro premislite, kako jo boste izrabili. Lahko izberete katerokoli izmed svojih šestih ploščic in jo položite kamorkoli, pri čemer se morajo vse barve stikajočih se členov ujemati, upoštevati pa morate tudi tri omejitvena pravila (glej spodaj). Ko igralci razmišljajo o svojem naslednjem koraku, svoje ploščice pogosto približajo 'Tantrixu' (ploščicam že narejenih potez na mizi). Kadar tako preizkušamo in se je naša ploščica že dotaknila 'Tantrixa', jo moramo nujno položiti na izbrano mesto. Ne pozabite na nadomestno ploščico, tako da boste vedno imeli na razpolago šest igralnih ploščic.

Tretji korak: zapolnite obvezna mesta 

Preden končate potezo, preverite, ali imate ploščice, ki ustrezajo preostalim obveznim mestom. Če jih imate, morate mesta obvezno zapolniti. Ne pozabite na nadomestne ploščice!

Tri omejitvena pravila 

Dokler je v vreči še kaj ploščic, morajo igralci upoštevati naslednja tri omejitvena pravila. Takoj ko pa ploščic v vreči zmanjka, te omejitve ne veljajo več.

obvezno mesto in ploščica, ki mu ustreza

Obvezno mesto in ploščica, ki mu ustreza

 

  1. Obvezna mesta s tremi členi enake barve so prepovedana. Obveznega mesta, ki ga določa zaporedje treh členov enake barve (npr. rdeča-rdeča-rdeča), ne smete ustvariti, ker mu ne ustreza nobena ploščica. Če bi z zapolnitvijo obveznega mesta nastalo novo s tremi členi enake barve, potem prvotnega obveznega mesta ne smete zapolniti.

Prvo omejitveno pravilo

Prvo omejitveno pravilo

 

  1. Poleg obveznega prostora ne smete položiti še četrte ploščice. Ne polagajte ploščic poleg obveznega mesta. Tako bi nastalo obvezno mesto s štirimi določenimi stranicami, ki bi ga bilo zelo težko zapolniti. Več stranic namreč ima obvezno mesto določeno, težje ga je zapolniti. Zato je najprej treba zapolniti prvotno obvezno mesto, šele potem pa je dovoljeno postaviti ploščico zraven njega.

Drugo omejitveno pravilo

Drugo omejitveno pravilo

 

  1. Polaganje ploščic vzdolž mest, ki jih nadzoruje obvezno mesto, ni dovoljeno. Ne postavljajte ploščic vzdolž mest, ki jih nadzira obvezno mesto, ker bi to v končni fazi povzročilo nastanek obveznih mest s štirimi stranicami. Na sliki je A obvezno mesto, ki ga je treba najprej zapolniti, če hočemo ploščico položimo na mesto B. Prostor ob stranicah obveznega mesta, ki je označen s sivo barvo, imenujemo tudi 'nadzorovani prostor', ker ga nadzoruje obvezno mesto.

Tretje omejitveno pravilo

Tretje omejitveno pravilo

 

Končnica igre 

Ko v vreči zmanjka ploščic, gornje tri omejitve ne veljajo več. Ta del igre se imenuje končnica. V njej moramo še vedno upoštevati obvezna mesta in pravilo, da se morajo vsi stikajoči se členi ujemati, pač pa je sedaj dovoljeno ustvarjati mesta s tremi enakimi barvami in mesta s štirimi stranicami ali več v nadzorovanem prostoru.

Zmagovalec 

Igre je konec, ko igralcem zmanjka vseh ploščic. Za vsak člen najdaljše poti v svoji barvi igralec dobi eno točko. Lahko upoštevamo zanko, kjer vsak člen igralcu prinese po dve točki.

 

Primer: na sliki vidimo, da imata Zeleni in Modri trenutno enako število točk. Zeleni ima pot iz osmih členov, modri pa zanko iz štirih. Tako imata obadva vsak po 8 točk. Pač pa je na tej točki igre Zeleni v veliko boljšem položaju, saj lahko svojo pot podaljša, Modri pa sklenjene zanke ne more povečati. Zanka Modrega ne bo dovolj dolga za zmago. Za zmago je običajno potrebnih okoli 23 točk. Tako je za Modrega najbolje, da takoj začne graditi novo zanko in obenem pazi, kaj počne Zeleni. Zeleni lahko s eno samo dodano ploščico ustvari dve obvezni potezi in tako indirektno naredi zanko iz 11. členov ter osvoji 22 točk, kaj bo najbrž dovolj za zmago.

Kot vidite, je potrebno svojo potezo skrbno načrtovati in budno spremljati nasprotnika, skratka imeti kar se da zvito igralsko taktiko. Sreča tudi igra svojo vlogo, ker ploščice iz vreče vlečemo naključno. A prav zaradi kombinacije premišljene strategije in kanca sreče je Tantrix izjemno priljubljen tako pri novih kot izkušenih igralcih.

Pa uživajte v igri! 

Zeleni je v boljši poziciji kot modri

Zeleni je v boljši poziciji kot modri

Tantrix.si